zaterdag 16 april 2016

Ervaringen van Mindful Parenting cursisten

Vorige maand hebben 14 cursisten de Mindful Parenting cursus afgerond. Inmiddels komen de reacties en ervaringsverhalen binnen. Dit geeft wellicht een helder beeld over wat het je kan opleveren: 

Cécile (moeder van 2 kinderen, 14 en 16 jaar)
Lieve Esther
Bij deze hartelijk dank voor je Mindfulness cursus. Ik liep al heel lang met het idee dat meditatie goed voor mij zou zijn, omdat ik weet dat ik veel pauzes moet houden om goed te kunnen werken. Met deze cursus heb ik verschillende mogelijkheden in handen gekregen om de aandacht in het heden te houden en niet op de zaken vooruit te lopen. De kennis die jij hebt overgedragen en de kennis uit het boek zal ik ook kunnen toepassen in mijn loopbaanpraktijk.Heel veel succes met het geven van de volgende trainingen! 

Oh ja: complimenten voor jou voorbereidingen. Je hebt alles uitstekend verzorgd en je geeft op een prettige manier les! Liefs, Cécile 

Mayke (moeder van 2 kinderen, 4 en 10 jaar)
Ik heb superveel aan de training gehad. Voorheen baalde ik vaak dat ‘het niet lukte’; nu merk ik dat ik meer afstand kan creëren en vriendelijker ben naar mezelf en de kinderen. Ik heb ervaren dat ik me vaak erg laat overspoelen door mijn eigen gedachtekronkels en emoties, die ik voor WAAR aanneem. En door ze te observeren en ik er geen oordeel over heb, er gewoon bij en mee kan zijn en dat ze dan gewoon er even mogen zijn en dat ze ook weer weggaan. Ik denk dat ik hier een patroon van jaren aan het licht heb gebracht en dat er nog veel stapjes te zetten zijn. Ik ga ermee door en ik geef mezelf elke keer een knuffel al het ‘goed’ gaat en ook als het ‘niet goed’ gaat.

Esther, je geeft de training met heel je hart en je draagt de theorie en de praktische oefeningen heel mooi uit. Ik heb echt genoten van je openheid en je aanwezigheid en hoe je iedereen in de groep in hun waarde liet. Heel erg bedankt voor je open, warme wijze waarop je de training hebt gegeven. Het is echt een verrijking geweest. Heel veel succes in het geven van de training. Dat je nog veel ouders mag inspireren. Liefs, Mayke 

Anoniem (moeder van 2 kinderen, 5 en 7 jaar)
Door de Mindful Parenting cursus ben ik verder gegroeid in mijn persoonlijke Mindfulness proces. De groepssamenstelling was prettig. De sfeer was aangenaam en veilig. Esther heeft hier zeker een belangrijke rol in gehad door zichzelf kwetsbaar op te durven stellen. De meditaties waren erg prettig en leerzaam. Fijn om zonder terugblik direct te starten met de meditatie.

De psycho-educatie heeft iets met mijn bewustzijn gedaan. De relatie met mijn zoon is de afgelopen periode verbeterd. Ik heb mij, samen met mijn man, gefocust op een positieve verandering en we hebben onze kinderen hierin meegenomen.

Dankje Esther voor het vormgeven van deze mooie Mindfulness training! Fijn dat ik deel mocht uitmaken van deze pilot! Veel succes én plezier met de volgende sessies!  

Anoniem 
Esther,
Ik ben blij dat ik de cursus heb gedaan, het heeft me zeker weer geholpen om in het nu te leven en bewust te zijn. Ook van de ervaringen en verhalen van de andere cursisten heb ik geleerd en hetgeen wat voor mij herkenning gaf heeft me geholpen mezelf weer wat beter te leren kennen/terug te vinden. 
Ik heb het prettig gevonden jou als trainer te hebben; je bent duidelijk, hebt een mooie en rustige stem en ik merk dat je het met passie en liefde doet. Dankjewel en succes in de toekomst! 

 

https://www.facebook.com/GO-Begeleiding-524829134356592/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten